Herfst knutsels

20141022_155242

Vroeger kon ik de verschillende seizoenen in Nederland niet zo waarderen.

De lente en de zomer zijn altijd al mijn favoriet. De herfst en de winter hebben niet zo mijn voorkeur. Kou, regen, wind, hagel, natte sneeuw, sneeuw….. geef mij maar een lekker zonnetje met een aangename temperatuur. Dat wandelen in verse sneeuw is natuurlijk een prachtig en geweldig ding, maar dat weegt nog niet op bij de andere herfst en winterzaken. Tja, harde wind en heftige regen is vanaf de bank met warme thee en kruitnoten natuurlijk ook mooi, zolang je er maar niet uit hoeft!

Bij het op mezelf gaan wonen was het vroeger donker worden wel leuk. De gordijnen mogen op tijd dicht, de kaarsjes mogen aan. Instant gezelligheid in huis.

Nog later werd november of december een ideale vakantie maand om naar Azie te gaan. Hierdoor werd de herfst toch wel weer aantrekkelijker, want de vakantie zat er bijna aan te komen.

Ondertussen ben ik 4 kinderen verder. Deze ervaring laat mij oude dingen herontdekken en andere dingen beter waarderen. Oude dingen, zoals de speeltuin, het zwembad en knutselen zijn ook als volwassene nog ontzettend leuk. En wat betreft de seizoenen in Nederland, dat is eigenlijk zo slecht nog niet!

De lente is geweldig, maar dat vond ik altijd al. De natuur ontwaakt weer en lokt je uit je huis. De temperatuur wordt weer aangenamer en de T-shirts mogen weer uit de kast. Buiten spelen in de speeltuin is best nog leuk!

De zomer is geweldig, maar dat was ook al een favoriet. Het spelen met zand en water is super. De kinderen vermaken zich en je kan zelf ook even een momentje genieten in de zon.

De herfst en winter worden langzaamaan leuker. In de herfst vallen de bladeren van de bomen. “Sinterklaas gaat nu bijna komen, toch mama?” Het is prachtig om op een mooie herfstdag lekker in een park of nog beter het bos te struinen. Bladeren en kastanjes zoeken vullen mooi de tijd. Ook kijk ik al uit naar de sneeuw, lekker sleetje rijden! Haha, ik kan me de eerste sneeuwdag met Thijs en Stijn nog herinneren. Keihard huilend stonden ze me boos in de sneeuw aan te kijken, …… Gelukkig kwamen ze de derde sneeuwdag een beetje los.

Nu liggen er hier in huis kastanjes en bladeren in allerlei kleuren (en stadia van ontbinding) bij ons in huis. Op inspiratie sites ben ik allemaal leuke ideeen tegen gekomen.

De eerste herfstknutsel bestaat al uit 2 letters van kastanjes. Super leuk, maar misschien had iemand erbij kunnen zetten dat kastanjes doorprikken wel een gevorderde knutsel is. Haha, ik dacht dat even te doen met de jongens, maar die kastanjes zijn best hard!

Het idee was dat ik de kastanjes zou doorprikken en de jongens ze op sate prikkers zouden rijgen. Met extra hulp van mij is nu de H van huis en de E van emmer klaar. Het begin van HERFST is gemaakt. Over de R heb ik al een nachtje nagedacht….. die ronding lukt natuurlijk niet met een sate prikker. Ik denk dat ijzerdraad mijn oplossing gaat zijn, maar dat wordt nog vervolgd….

One thought on “Herfst knutsels

  1. Linda says:

    wat ontzettend leuk om te lezen!

    Mag ik je een tip geven over de kastanjes?
    Er bestaand handboortjes, daardoor kom je makkelijk door de kastanje heen. Volgens mij te koop bij de betere hobbyzaak. Zie ze nu net op bol.com staan. Ze heten fretboren!

    Benieuwd hoe de R eruit komt te zien!

    Veel plezier!

    Like

Leave a Reply

