Herfstknutsel deel 2

20141020_111502   20141020_111602

We zijn een week met veel knutselen verder. Ik kan zeggen dat een gipsen been van lies tot teen en ontzettend veel regen veel gelegenheid geeft tot voorlezen, duplo bouwen en natuurlijk knutselen!

De R van herfst is half af, nog zonder hulpmiddel helaas. Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om naar de winkels te gaan. Het vervoeren van het viertal is nu toch wat lastiger. Normaal pakken we de bakfiets met de tweelingbuggy achterop of de fietskar, ik ga lopen met de mannen op de fiets en de mini’s in de buggy of loop met alle vier in de vierlingwagen. Nu moet ik drie kinderen zittend vervoeren, waardoor alleen de vierlingwagen overblijft van mijn grote vervoerspark ;-). Tja, om nou voor je plezier buiten te lopen, terwijl de regen uit de hemel plonst….. dat is niet de ideale situatie.

We hebben nu een aantal knutsels ontdekt die super leuk zijn met de gevonden bladeren en voor mama veel makkelijker. Het plakken van bladeren op papier, zelfs op papieren zakdoeken en wc rolletjes is leuk om te doen. Het krassen op een blad met de bladeren onder het blad geeft prachtig effect. Maar de echte topper (volgens mijn mannen) is het rijgen van bladeren op een vrolijk gekleurd draadje wol.

Langzaam komt het huis gezellig vol met herfstdingen. Op de verschrikkelijk grote hoeveelheid regen na is het begin van deze herfst erg gezellig. Op mijn verlanglijstje staat nu nog wandelen in een echt bos met veel paddestoelen. Van die mooie, met rood en witte stippen!

Leave a Reply

