Rustig ochtendritueel, waar was dat vanmorgen…..

Nu op dit moment is er rust in huis! De mini’s liggen lekker te slapen en twee oudste zijn heerlijk zelfstandig aan het kleien. Die rust wordt af en toe even verstoord: ‘mama, ik wil die!’, ‘neeeeeh, ik had hem.’ Enz. een tweeling mama kan dit vast verder invullen.

Vanmorgen was het wel even anders. De lichamelijke wekkers staan helaas nog op de oude tijd, terwijl onze mobieltjes en klokken een andere tijd aangeven. Met als gevolg dat er ‘s morgens om zes uur of iets beter half zeven activiteiten zijn. Helaas voor mijn ochtendgezelligheid gaat het meestal niet gepaard met gelach en blijdschap, maar met geschreeuw, geroep en een niet zo gezellige zeurstem.

Na wat sussen, 2 x een plas, oh toch misschien een poep, nee toch niet, mijn doekjes moeten recht gelegd worden, ik heb echt nog geen kus gehad, ssst zachtjes voor je broertje en zusje is het geluk. Het is weer even stil! Weeeheeeh, nee toch niet.

Manlief eruit voor de mini’s. Helaas voor hem beide teveel geplast in de luier, allebei nat. Iets wat alles uitkleden, nieuwe was en droge kleren betekent. Toch nog een poging tot lekker liggen tot piep-piep-piep zeven uur: de wekker gaat.

Helaas was de zeur en piepstem van een de oudste twee goed wakker geworden, samen met een aardig humeur…. Grrrr, ik weet dan soms even niet hoe ik mijn geduld kan bewaren. Wel tandenpoetsen, nee toch niet en dan als de broer mag keihard roepen: neeeehhhh, ik was eerst! Het was half acht en de eerste zweetdruppels stonden al op mijn rug.

Nou weet ik van mezelf dat je me dan even moet laten, maar wel aandacht en eten moet geven. Het kan overgaan in plaats van misgaan in een hoop geschreeuw van beide kanten. Gelukkig werkte dat gelukkig vandaag, check, weer een ochtend voorbij!

Sommige films en verhalen van mensen zijn erg misleidend. De rustige ochtenden met goedemorgen mama, ik heb lekker geslapen, wil je een kus zijn er hier weinig. Maar als er eentje met een lief goedemorgen mama uit zijn bed komt wordt hij wel de hemel in geprezen, haha.

Leave a Reply

