Leuke uilenmuts

20141102_140305

Ik heb een super leuke muts gemaakt voor Lars. Het is gemaakt naar een patroon van Ankes creaties, http://ankescreaties.blogspot.nl/2012/11/uilenmuts-in-alle-maten.html Ze heeft een uilenmuts haakpatroon uitgeschreven voor allerlei maten.

Mijn eerste muts viel met haaknaald 3, wol maat 3 en patroon peuter iets te klein uit. Een perfecte maat voor een prachtig kraamcadeau voor mijn net geboren neefje, dat wel!

Ik heb een nieuwe poging gedaan, nu met dubbele draad en haaknaald 5. Ik heb het patroon aangehouden van een peuter. Omdat het vorige mutsje ook wat te kort viel heb ik nu 13 rondes gehaakt in plaats van 12 rondes. Hij valt nu nog ruim, maar dan kan hij lekker de hele winter gedragen worden.

1 avondje haken en overdag de laatste dingen afronden:  een mooie uilenmuts is klaar!

Leave a Reply

