Sint Maarten

20141110_121005 20141110_122943

Het lijkt wel of het tegenwoordig heel normaal is om alle feesten die op een agenda te vinden zijn uitgebreid te vieren. Aan de ene kant soms wat overdreven, maar aan de andere kant ook heel gezellig.

Op deze manier worden de maanden oktober en november ook feestmaanden. Het begin van de herfst geeft prachtige mogelijkheden tot gezellig wandelen in de natuur en leuk knutselen. Erna zou je het huis en de omgeving gezellig kunnen maken voor Halloween. Onze kinderen zijn nu nog iets te jong voor griezel speur- en verkleedtochten. Alhoewel ze het heel leuk vonden om op een thema dag van het winkelcentrum lampionnen te knutselen. Die verklede mensen waren iets te ‘spannend’, eigen woorden van mijn mannen.

Erna komt de Sint Maarten viering van de peuterspeelzaal van de vrije school. De liedjes hebben we de afgelopen weken uitgebreid geoefend. Ik ben benieuwd of ze tijdens de sint Maarten wandeling net zo hard meegezonden worden als thuis. Dezelfde dag is ook de start van het carnavals seizoen. Joepie, ik mag weer mijn mooie gala kleren aan en een eerste polonaise dansen 🙂

Komend weekend komt de Sint uit Spanje in Nederland aan. Dat betekent weer veel zingen in huis, warme chocomel drinken en kruitnoten eten: zalig! Thijs en Stijn zijn al een jaar de liedjes aan het zingen, haha, nu is het weer goedgekeurd om ‘Zie ginds komt de stoomboot’ in de supermarkt te zingen.

Vandaag hebben mijn mannen een hele leuke traktatie in het Sint Maarten thema gehad, een lampion gevuld met gedroogd fruit. Gezond en lekker 😉 Hmm, ik heb nog een paar maanden om wat te bedenken. Het is wel erg leuk om de traktatie aan te sluiten bij het seizoen en de belevingswereld van mijn mannen.

Ook zitten we vandaag al goed in het Sint Maarten thema, de pompoen lampionnen voor morgen zijn klaar. Oké, ik heb gesmokkeld….. het lampje is dit jaar een fietslampje. Vorig jaar waaide het kaartje de hele tijd uit, waardoor de mannen met donkere lampionnen liepen. Zonde! En de mooi gesneden zonnetjes van vorig jaar zijn vervangen door lichtgaten overal in de lampion.  Figuur snijden met 2 schreeuwende mini’s aan je benen is absoluut geen succes. Hoe doen andere (tweeling) moeders dat toch? De oudste twee waren op de peuterspeelzaal, je zou verwachten dat met 2 kinderen er wel knutseltijd is…. Hier resulteert een leuke knutsel voor mama in een boze mama en een boos jongetje dat voor straf in zijn bed staat. Mama is druk, de uitgelezen tijd voor Lars om alle kasten continu open te doen. Anne schreeuwend om aandacht (letterlijk…) aan mijn benen. Grrrr, rustig blijven….., maar dat lukte me niet!

Uiteindelijk ben ik (en de mannen) heel blij met het resultaat. Vanavond gaan we alvast proeflopen 🙂

Leave a Reply

