Sporten, wat was dat ook alweer??

Soms lijkt de tijd voorbij te vliegen. Dat was al een tijdje zo. Het hebben van een baan, druk sociaal leven en een relatie deed de tijd al aardig snel gaan. Tijdens de zwangerschap van Thijs en Stijn was ik ook net een half jaar gestart met een HBO studie PABO. Dit in combinatie met de aanschaf van een nieuw huis die ernstig verbouwd moest worden maakte dat ik mijn sport abonnement opzegde.

Ik ben jarenlang zeker 2 tot 3x per week gaan sporten, zelfs met dubbele sportlessen. Super leuk, soms gigantische spierpijn, haha dat dan weer wel! Het sporten in groepslessen vind ik ideaal. Je hebt vooraf even een kletspraatje, tijdens de les steun bij je medesporter en na de les kan je nog even gezellig kletsen in de douche. Een mooie combinatie van sportief en sociaal gebeuren.

Op uitnodiging van mijn vriendin ben ik afgelopen zondag weer een les gaan sporten. Burn in combinatie met een xco buis. Haha, misschien niet de ideale les na jaren afwezigheid. Tot mijn schrik kwam ik erachter dat ik al zeker 4 jaar niet meer gesport heb, een groepsles was al 4,5 jaar geleden. Oeps, dat is best lang.

Het grappige is dat mijn figuur wel wat zachter en trilleriger was geworden, maar na de laatste zwangerschap zit ik weer op een gewicht dat ik voor het laatst had op de middelbare school. Niet sporten heeft in mijn geval gelukkig niet heel veel extra kilo’s gebracht!

Het weggaan van huis was wat rommelig. Bij het inpakken van mijn sportkleding kwam ik erachter dat de elasticiteit uit mijn sportkleding verdwenen was…. Ondertussen was het bijna lunchtijd voor de kinderen. Mijn partner zat even op de wc, ik was sportkleding aan het uitzoeken en beneden werd de boel bij elkaar geschreeuwd door de mini’s. Als toegift werd er ook ineens gegild: ik moet plassen!!  Oh jee,….. dan maar snel helpen.

Uiteindelijk iets te laat vertrokken, maar gelukkig net op tijd op de sportschool. Pff, toch gered. In de auto dacht ik namelijk nog even, dat sporten kan gewoon niet meer in een druk gezin met kleine kinderen. Aangekomen in de zaal en bij het begroeten van mijn vrienden dacht ik: super gezellig, dit moet ik vaker doen!

De les was echt super leuk. De ruimte was gevuld met zeer sportieve mensen, half donker en de muziek stond snoeihard. Blijkbaar zorgt dit ervoor dat je nog harder kan sporten. Drie kwartier later stond ik met een grote glimlach op mijn gezicht. Oké, ik heb niet alles volgehouden. De xco buisjes in combinatie met vastzittende nek en schouderspieren gaven me na 15 minuten al een onaangenaam gevoel, maar zonder die buisjes heb ik ook goed mijn best gedaan. De muziek was super en wat voelde het goed om zo sportief te zijn.

Iets wat wel even wennen is dat de les vastgelegd is met filmpjes en enkele foto’s voor de sociale media. Dit hoeft nou ook weer niet voor mij,….ergens mag sporten wel anoniem blijven! Niet iedereen hoeft mij te zien zweten, misstappen en huppelen tijdens de sportles.

Ondertussen zijn we een dag verder. Ik twijfel of het wel verstandig is om nu al een vaste les per week te volgen. De leuke sportles van de introductie is tijdens het op bed leggen van de kinderen. Iets te vroeg dus. Ook voel ik mijn armspieren en been spieren zo goed dat het tillen van de mini’s wat moeilijk gaat, oeps! Hoe zal dat morgen zijn?

One thought on “Sporten, wat was dat ook alweer??

Leave a Reply

