Sinterklaas

20141113_120920  20141113_124247

Bijna is het zover. De herfst is gekomen, de bladeren zijn bijna allemaal van de bomen, Sinterklaas mag komen 🙂

Ik heb dit altijd al een leuke tijd gevonden. Natuurlijk als kind, maar ook als volwassene. Bij Stichting Vakantiespel werden er zwartwerkers en Sinterklazen verhuurd om geld in te zamelen voor de spelweek in de zomer. Hartstikke gezellig om te helpen. Als zwartwerker, maar ook als schminker of chauffeur. Die schmink gaat wel overal zitten, haha.

Nu met kleine kinderen vind ik dit een heel gezellige tijd. We proberen het niet te gebruiken als afschrik middel, denk erom dat je je goed gedraagt. Vorig jaar is het vast in de sint weken uit onze mond gekomen, maar dit jaar gaan we goed!

Komende zaterdag is het weer zover, de Sint komt aan in het land 🙂 De verkleedkleren zijn al gepast, de kruitnoten zijn we al veelzijdig aan het testen en de liedjes zijn we (met zeer enthousiasme van de jongens) al een jaar aan het oefenen. Ik kwam een erg leuk idee tegen op een inspiratie site ( http://www.welke.nl ). Een krans met kruitnoten voor aan de voordeur. Super leuk!

Na het middageten heb ik alle spullen verzameld. Anne en Lars moesten nog naar bed, dus Thijs en Stijn moesten de kruitnoten even bewaken. Nou dacht ik slim te zijn….. en pas te gaan knutselen met volle maag. Haha, maar voor kruitnoten en schuimpjes is altijd plek. Terwijl ik Anne en Lars op bed legde, hoorde ik de mannen al kletsen. ‘Er is een plekje in mijn buik voor een kruitnootje.’ ‘Ik heb trek mama.’ Tja, dan kan je zeggen dat we net lekker gegeten hebben……, maar dat maakt weinig indruk. Toch had Thijs goed onthouden dat ze de kruitnoten moesten bewaken, dit waren tenslotte speciale knutsel kruitnoten. Ineens klinkt er van beneden: ‘Nee, dat mag niet! We moesten ze bewaken….neeeeeh!!’ Blijkbaar had het toch indruk gemaakt, want op mijn vraag of ze goed bewaakt waren kreeg ik het antwoord dat ze even voorgelikt waren. 😉 En ja hoor, 1 schuimpje en een kruitnoot waren licht plakkerig….., maar niet opgegeten!! Petje af voor mijn mannen.

Het lijmpistool in het stopcontact, de kruitnoten in de aanslag: we kunnen beginnen! Dit was wel een klusje waarbij snelheid nodig was. De lijm is warm zodra het uit het pistool komt, maar droogt op de krans razend snel op. Ik heb er maar een soort van wedstrijd van gemaakt. ‘Zijn jullie er klaar voor? Kruitnoot in de hand? Klaar voor de start af!’ Ik trok dan snel een klein streepje lijn lijm op beide kanten van de krans en de mannen mochten plakken. Wat gaat een lijmstift snel zeg!! We zijn gelukkig net rondgekomen met de kruitnoten en hebben er zelfs ook nog een paar dingen bovenop geplakt. Helaas waren de 6 !! lijmstiften toen op. Stijn: ‘Oh, we moeten naar de winkel.’ Ja, maar helaas niet nu. Er ligt nog genoeg lijm op het papier onder de lijmspuit,…. maar ja, dat kan niet meer gebruikt worden.

20141113_124422

Een super leuke knutsel en twee trotse mannen 🙂 Nog een mooi lint eraan en hij kan op de voordeur hangen.

Leave a Reply

