Klauterkabouter

Soms denk je dat bepaalde dingen veiligheid geven…… Veiligheid voor jezelf en je gezin, zoals de deur op slot doen of licht op je fiets. Veiligheid voor de kinderen, zoals riempjes in de kinderstoel, bakfiets en autostoel. En natuurlijk niet te vergeten, de veiligheid van de box. Nou die veiligheid van de box heeft mijn klauterkabouter net even getest….. hij is niet veilig! Mijn grondbox van 4 vierkante meter heb ik gezellig aangekleed met wat speelgoed en een speelhuisje. Dit valt super in de smaak bij alle vier de kinderen. Er zit een leuk fornuisje in, waar je lekker op zou kunnen koken. Maar mijn kleine dame kan daar ook op klimmen en dan blijkbaar uit de box komen.

Met de kleinste twee in de box en de grootste twee om me heen spelend had ik even een momentje om te koken. Tenminste, dat dacht ik…..

Ik luister altijd goed als de kleinste twee beneden in de grondbox spelen. En ik heb echt niets gehoord dat op een grote bons of hoop gehuil leek. Maar ineens hoorde ik wat op de trap. Ik stond echt heel verbaasd te kijken hoe mijn kleine smurf van 15 maanden de trap op geklommen kwam. Haar heel vrolijke ‘allo (hallo in Anne taal) in combinatie met haar super trotse gezicht was ergens heel aandoenlijk, maar grrrrr….. Dit is niet de bedoeling!

De grondbox is juist heel hoog, zo gemaakt dat het veilig zou moeten zijn. Als dubbel tweeling mama met zulk klein grut moet ik buiten ogen in mijn achterhoofd mezelf eigenlijk ook opsplitsen. Geen idee hoe, maar dat zou denk ik de oplossing zijn. Samen met het minder slapen om alle taken te doen. Haha, tja, dat kan dus niet!

Ik denk dat de oplossing voor nu een nieuwe inrichting van mijn grondbox is. En dan hoop ik maar dat mijn klauterkabouter niet een nieuwe manier vind. Als enigste meisje van het stel had ik dit niet verwacht. Ik ben blij met mijn stoere meid, dat echt! Ik weet alleen nog niet hoe ik haar kan leren om niet overal bovenop te klimmen. Lopen kan ze nog niet, maar klimmen als de beste! Verticaal kruipen šŸ˜‰

Leave a Reply

