Zwarte piet discussie dingen

 

20141115_120313         20141115_124330

Tegenwoordig een hot topic in de (social) media: zwarte piet, wel of niet. Tja, ik kan me voorstellen dat iedereen daar wel een mening over heeft. De een is er wat stelliger in dan de ander. Is dat nodig?

Kan het niet gewoon zo zijn dat de voorstanders gezellig genieten van het feest en dat de tegenstanders het niet opzoeken? Alhoewel dat met alle pieten in het winkelcentrum en op de social media misschien bijna niet meer te doen is….. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Een hele zwarte piet of een blanke piet met roetvlekken, het is allebei goed. Het voordeel van een hele zwarte piet is dat kinderen de geschminkte persoon niet zo snel herkennen! Een nadeel kan zijn dat je blijkbaar sommige gekleurde medemensen beledigt. Moeilijk…..

Ik heb in ieder geval heel erg genoten van de intocht! Dit jaar hadden we echt een prachtige boot, vrolijke pieten en een mooie sinterklaas. De combinatie met de regen was een beetje jammer, maar ik denk dat de ouders er meer last van hadden dan de kinderen.

We zijn alleen met Thijs en Stijn gegaan. Oh, wat waren ze onder de indruk! Waar je andere kinderen hoorde reageren op een zwarte piet of de aankomst van de boot kropen onze oudste twee bijna in ons. Veilig hoog op onze arm kon alles goed bekeken worden, maar veel gesprekstof was er niet. Het was een beetje spannend.

Bij deze excuses voor de mensen om me heen. Ik probeerde met Thijs in mijn armen ook nog mijn paraplu vast te houden en foto’s te maken. Hier en daar heb ik wel wat mensen geprikt met mijn paraplu of de regendruppels over hun heen gestrooid. Zodra ik de boze blikken doorhad heb ik de paraplu ingeklapt, hèhè, maar met alle tumult om me heen was dat denk ik wat laat 😉

Tijdens het bekijken van de gemaakte foto’s met een grote beker warme chocolade melk met slagroom kwamen er wel reacties. Kijk, mama de boot!! Kijk, daar staan we met zwarte piet. Haha, uitgestelde reacties en hele blije jongens dat ze de boot hebben zien aankomen. Dat was alle regen wel waard 🙂

Leave a Reply

