Evaluatie dingen…..

Soms is er zo een dag dat je echt niet snapt waarom je 2 x 2 kinderen hebt gekregen. Want zo zie ik het toch een beetje. Spontaan twee keer een tweeling is dan denk ik een cadeautje. Alhoewel het een cadeautje is dat ik gisteren toch even terug wilde brengen naar de winkel.

Gisteren kwam voor het eerst de nieuwe stagiaire. De opleiding Zorg en Helpende van het ID college ziet mijn gezin als een leergezin. Een stagiaire komt bij mij meedraaien in het gezin. Leren ontwikkelen en uitvoeren van activiteiten, lichamelijke verzorging zoals in bad doen of luiers verschonen, helpen met het huishouden en leren omgaan met emoties zijn de leerpunten voor zo een meisje. Top!! Toch was het gisteren even een harde botsing met de realiteit voor mij. Ik heb mijn eigen vaste ritme en ben eigenlijk de hele dag bezig om de dag te vullen. In vergelijking met vorig jaar vonden Thijs en Stijn het lastiger om een nieuwe stagiaire te verwelkomen in het huis. Ze waren zeer aanwezig en aan het vragen om aandacht. Dat in combinatie met een beetje zieke Lars die veel wil knuffelen en eenkennig is gaf het een hoop aandacht die ik niet kon geven. Ondertussen probeerde ik onze super leuke stagiaire extra informatie te geven over alles wat er op een dag gebeurd. Grrr, het valt dan ineens op dat je de hele dag bezig bent!!! En met aandacht vragende kinderen zuigt dat echt alle energie uit mij. Ik was kapot toen de stagiaire weg ging. Dan komen er toch vragen in me op. Waarom heb ik hier voor gekozen….., wat was er toch mis met het leven zonder kinderen……, waar is die leuke roze moederwolk nou gebleven???

Gelukkig liggen kleine kinderen vroeg op bed. Die van ons tenminste wel. Na een laatste stuiptrekking: ‘Ik moet nog plassen, ik voel een poep, ik heb nog geen kusje gehad, mijn doekje ligt niet recht’ is het meestal om half acht stil. Met een kopje thee op de bank kan ik dan weer even ontspannen.

Buiten de heftigheid van gisteren had deze week ook echt mooie dingen. Een topper was wel het sushirollen en via Facebook wat sushi verdelen onder vrienden. Dankzij mijn lieve ouders had ik een dag de oudste twee niet thuis. De ochtend was gevuld met dokterbezoek, boodschappen en aanmeten van nieuwe zooltjes. De middag was voor een paar uur lekker voor mij. Ik ben lekker sushi gaan rollen.

20141119_120227

“wie weet er wat we vanavond eten? Bij een goed antwoord is er een rolletje voor je!’

Deze foto had ik tijdens het rollen gepost op Facebook en snel kwamen de eerste antwoorden binnen. Uiteindelijk heb ik na een heerlijke rustige rolsessie 4 vrienden blij gemaakt met een setje sushi. Wat een leuke blije reacties komen daarvan zeg. Klein gebaar, maar super leuk. 🙂 We hadden uiteindelijk nog genoeg om samen sushi te eten en de volgende dag sushi te lunchen, lekker!!!

20141119_185850

Vandaag was in vergelijking met gisteren weer een prima dag. Vanmorgen was er nog een lichte stuiptrekking van het schreeuw en aandacht gedrag van gisteren. Een zweet-op-de-rug baddersessie van alle vier (mijn lekkere douche olie is op een ongemerkt ogenblik even opgegaan in het bad, de vloer stond blank…) met uitleg voor de stagiaire verder hebben we een leuk bezoek aan de bieb gebracht, uitgebreid voorgelezen, duplo gebouwd, kruitnoten gemaakt van klei, drie wassen weggewerkt en een rondje gefietst. Nog steeds een heel gevulde dag, maar vandaag was het een vrolijke dag die me nu weer wat energie geeft! Raar hoe alles kan lopen.

Iets wat zeker vervolg gaat krijgen is het uitdelen van sushi als ik zelf sushi ga rollen. Misschien is het uitdelen van kruitnoten die we eerst zelf bakken ook wel leuk 😉 Tja hoe ik om moet gaan met energie vretende dagen weet ik nog niet…..Zal ik dat ooit weten?

Leave a Reply

