Brrr, het is best koud buiten! De mutsen mogen weer op :-)

Je kunt het binnen al merken dat het kouder is buiten. In de gang voelt het al minder aangenaam. Het zat er natuurlijk aan te komen, laat het koude seizoen maar beginnen. De zelf gehaakte mutsen van vorig jaar kunnen weer uit de kast. 🙂  Lekker muts op, handschoenen aan, sjaal om, dikke jas aan en naar buiten! Het enige nadeel hieraan is dat het aankleden en vertrekken vanaf huis wel iets meer tijd kost. Haha en dat is dan heel netjes gezegd. Terwijl de mini’s lagen te slapen ben ik net even met Thijs en Stijn gaan uitwaaien buiten. Ik kan echt merken dat ze steeds zelfstandiger worden. Lekker hoor. Een muts wordt zelf opgezet, een jas wordt met een mooie zwaai beweging aangetrokken en er wordt tegenwoordig zelfs een poging gedaan om schoenen zelf aan te trekken. Dat is nog wel lastig. Ik kan wel uitleggen dat de ene schoen aan de ene voet hoort en de andere aan de andere voet, maar zelf zien ze het nog niet. Dat komt vast. 20141125_133404 Als eerste zijn we met de step een stukje om het blok gegaan. Dat vindt Stijn toch een mooie uitdrukking. “Mama, waar gaan we dan naar toehoe’, zegt Thijs. “Nou gewooooon, om het blok toch.” Aldus Stijn. Dat rondje steppen was hem niet. Bladeren in combinatie met de kleine step wieltjes ging voor de mannen te stroef. We hebben maar snel de fietsen gehaald. Voor de gezelligheid ben ik verder gegaan op de step. Dat is nog eens een goede work-out, zo tussen de middag. Het stepje is ondanks de verstelknop wat laag. Dit geeft blijkbaar een mooie druk op mijn been en bil. Ik heb ze netjes afgewisseld tijdens het steppen en voel nu dat ik serieuze bovenbeen en biloefeningen gemaakt heb. Een mini BB oefening 😉 20141125_134732 Thijs wilde verder fietsen dan de bedoeling was. Het kostte even praten om hem zover te krijgen om terug te fietsen. Het gesprek was wel geweldig!!! In eerste instantie was het alleen maar, “Nee mama, ik wil verder fietsen.” Maar uiteindelijk kwam de aap uit de mouw, hij wilde rechtdoor fietsen. Op mijn vraag, zullen we anders deze kant op rechtdoor fietsen was hij gelijk om! Haha, hij wilde niet terug fietsen, maar wel rechtdoor fietsen. De fiets draaien in de nieuwe rechtdoor stand is natuurlijk iets heel anders dan keren en terug naar huis fietsen. BRILJANT!!!!!

Leave a Reply

