DIY – duplo tafels maken

Ik haal best wat knutsel inspiratie van http://www.welke.nl . Ik had daar laatst ook een hele leuke zelfgemaakte duplo tafel op gezien. Met de sint viering voor de deur hebben Marcel en ik deze gemaakt voor onze jongste tweeling. Natuurlijk gaan ze er allemaal mee spelen, maar het is leuk om het als cadeau aan de jongste tweeling te geven. We doen veel in tweevoud, dus dit ook!

Twee duplo tafels 🙂

20141128_222022

Benodigdheden:

– Ikea Lack tafel a 4.99 per stuk.http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20011413/

– duplo grondplaat

– opbergbak voor onder het tafeltje. Ik heb via een ruilsite opbergbakken geregeld. Je zou er ook een Trofast opbergbak (Ikea) onder kunnen schroeven.

Het in elkaar zetten is echt super eenvoudigheid. Je schroeft de tafel in elkaar. Je schroeft het ophangsysteem onder de tafel. Je plakt de grondplaat met stevige lijm erop. Op de zwarte tafel komt nog een stippellijn, om duidelijk te laten zien dat het een weg is. Dit heb ik gemaakt met mat wit plakplastic. Op de zwarte zitten de streepjes 3 cm uit elkaar. Op het rode tafeltje heb ik minder strepen gezet en staan er hartjes in de hoeken. Zo is elke tafel uniek 🙂

20141128_204449  20141128_204506

Uiteindelijk heb ik de avond voor de sint viering het plak plastic er nog op gemaakt. Misschien had ik iets te veel knutsel ideeën als cadeautjes bedacht……, maar ze zijn super geworden.

Er is al heel veel mee gespeeld, alle vier de kinderen vinden het erg leuk om ermee te spelen en te bouwen. In de bakken onder de tafeltjes past niet al het duplo speelgoed, maar met nog een grote losse bak is dat ook opgelost.

20141206_215839

duplo tafels

duplo tafels

3 thoughts on “DIY – duplo tafels maken

Leave a Reply

