Leuk uitje, Hema ontbijt :-)

Vanmorgen ben ik met alle vier eropuit geweest. Het was droog, zonder teveel wind, perfect om erop uit te trekken met de fiets. Lees bakfiets met voorbak voor 4 kinderen en een fietskar erachter die losgekoppeld kan worden als buggy. Het zou niet misstaan met een zwaailicht erop en een bordje groot voertuig, zwenkt uit! Haha, maar een uitstekend vervoermiddel voor mij. En ik ben ook heel heel erg blij met mijn trapondersteuning, pff dat zou zwaar trappen zijn zonder!

Na een krentenbol als bodem thuis gegeten te hebben was het tijd om alles in de bakfiets te krijgen. Dat vraagt vaak wat geduld en voorbereiding. Er moeten 2 drinkbekers melk mee voor Anne en Lars, speciale eetschortjes, luiers en doekjes. Dan moeten de oudste twee eerst plassen, erna schoenen aan, jas aan en muts op. Anne en Lars staan dan ondertussen even te boeven in de grondbox. Erna krijgen zij hun schoenen aan, jas aan en muts op. Alles in de bakfiets, fietskar aankoppelen en we kunnen gaan.

Laat ik nou tijdens het loskoppelen van de fietskar in het dorp een heldere ingeving krijgen,…..mijn tas met portemonnee ligt nog thuis…. He bah, toch iets heel belangrijks vergeten! Gelukkig stond ik nog niet met mijn croissants aan de kassa 😉

Mijn uitje werd gelijk een mooie workout, want de accu van de bakfiets zat niet helemaal weer vol. Het op en neer fietsen naar huis en terug naar Hema kostte me al gauw 25 minuten haha, een gratis fietstraining.

Ik kan wel zeggen dat het croissantje extra goed smaakte. Ze vinden het geweldig om ‘uit ontbijt eten’ te gaan. Het is heel bijzonder om te zien dat ze daar binnen heel erg netjes luisteren, goed aan tafel blijven zitten en zelfs gezellig met de andere mensen kletsen als ik in de rij sta voor het ontbijtje.

Het is te hopen voor de rest van de klanten van die dag dat er even met een bezem door de ruimte wordt gegaan na het ontbijt…… Het broodje met ei wordt nog redelijk kruimelvrij opgegeten, maar die croissants,…..oei! die kruimelen zeg. 😉

Leave a Reply

