Kookboek uitproberen hamburgers bakken

Koken, bakken, knutselen, dat zijn tegenwoordig een beetje de dingen waar ik mijn ‘vrije tijd’ aan besteed. Vrije tijd tussen haakjes, want eigenlijk is er niet zoveel vrije tijd. Gelukkig moet er nog steeds eten op tafel komen en vinden de jongens het ook heel erg leuk om koekjes te bakken. Taart bakken is iets minder in trek, maar sinds ze de cijfers op de weegschaal hebben ontdekt staan ze weer graag op een stoeltje mee te kijken. Het uitlikken van de beslagkom of het aflikken van de gardes is ook belangrijk, haha dat is iets wat ik me ook nog herinner uit mijn kindertijd!

20150209_134841

Mijn laatste kookboek die ik bij de bieb geleend heb gaat over hamburgers. Hmm, de ideale situatie geeft een beeld van een mooie zomerdag, aangename temperatuur en een warme bbq. Haha, dromen is heel belangrijk 😉

Het kookboek heeft ‘De lekkerste burgers’ van Harry Belmans en Heikki Verdurme.

Ik heb er al een aantal uitgeprobeerd. Een zalig broodje gebraden kip, een lekkere burger met spek, tomaat en gebakken ei en een maisburger.

20150208_164528

De eerste twee heb ik speciaal voor Marcel en mij gebakken. De kinderen geen broodje hamburger, maar de kip en kleine gehaktballetjes los samen met snoeptomaatjes. Compleet gemaakt met aardappels gekruid met zout en roosmarijn uit de oven. Zalig!!! De laatste burger was eigenlijk speciaal uitgezocht voor de kinderen……. een bijzondere groenteburger. Ik was door alle drukte thuis de aardappels uit de oven vergeten. De maaltijd was al wat minder compleet met alleen gekookte wortel en snoeptomaatjes,… dan is het wel jammer als de speciale maisburgers niet in trek zijn. Mais is een geliefde groente soort voor mijn kinderen, maar de variant van maisburgers of al eerder uitgeprobeerde maiskoekjes zijn niet goedgekeurd. Gelukkig vond ik ze samen met de mini’s wel lekker 😉

20150209_134904

Voor de ultieme bbq fanaat is dit kookboek zeker een aanrader, maar zo vanuit de koekenpan is het ook prima te maken 🙂 Ik heb er alweer een aantal uitgezocht die ik nog graag wil bakken, lekker hoor!

Leave a Reply

