Bootje kijken ;-)

20150305_101132

Dankzij de klagers op Facebook was ik op de hoogte van het feit dat er weer een mega boot door Alphen zou varen. Natuurlijk is het voor de mensen die net op dat moment voor de brug staan erg vervelend….., maar om daar nou van te voren al zo uitgebreid over te klagen…..

De boot zou tussen 8.00 en 10.00 door het centrum varen. Een lastige tijdsindicatie als je niet in het centrum aan het water woont. Ik heb er rekening mee gehouden dat hij ergens in het midden van de aangegeven tijd voorbij zou komen. Iets na negen uur stond ik aan de waterkant, maar nog geen boot te zien. Dan maar iets verder langs het water fietsen. Hier en daar stond een verdwaald persoon naar het water te kijken. De boot was nog niet geweest. Gelukkig!!

Even een bezoek aan de toko en erna op zoek naar een mooie plek langs het water. Uiteindelijk ben ik zo ver mogelijk terug gefietst op de route tot er wat meer mensen (lees veel mannen en een enkele vrouw ;-)) stonden te kijken. Zodra ik de fiets neergezet had begon er wat onrust in de bak. Mama, ik zie het niet. Mama, Lars en Anne kunnen nu niets zien. Mama, Lars zit ervoor. Leg dan maar eens duidelijk uit dat de boot er bijna aankomt, maar er nog niet is. Dat de boot ook zo groot is dat iedereen hem goed kan zien. Dat we misschien nog wel 5 tot 10 minuten moeten wachten voor de boot er is. Dat mama niet precies weet hoe laat hij komt. Dat er inderdaad al kleine boten op het water zijn, maar dat de grote boot echt veel groter is. Haha en ga zo maar door!! 4 rijstewafels en pakje kinderkoekjes verder …..

Uiteindelijk zagen we de slagbomen van de brug voor ons dichtgaan. Er kwamen steeds meer kleine boten voorbij en ja!!! daar kwam langzaam, heel erg langzaam een sleepboot in zicht met de grote boot erachter.

Wat indrukwekkend om te zien zeg. Zo een grote boot, daar kan best een aardige familie vakantie vieren of wonen. Ik bied mezelf bij deze aan 🙂

Het lijkt me wel lastig om een leuke kleine haven te vinden waar je aan kan leggen, haha, alleen mega havens hebben plaats voor zo een gigantische boot!

Mijn vader was ondertussen ook onderweg, die wilde dit ook wel bekijken. We zijn nog doorgefietst naar het centrum om daar de boot door een smallere brug te zien varen. Petje af voor de bootsmannen, het paste allemaal net!

11043087_923215614385690_678225396283314652_n

Deze luchtfoto is van http://www.alphens.nl

De kade in het centrum stond vol met een heel gemengd gezelschap. Een soort aankomst van de stoomboot, maar dan voor de grote mensen. Het ‘zie je hem al, wat een grote boot he’ was overal hoorbaar. Helaas werd het een klein beetje overstemd door het gehuil van de mini’s. De koekjes waren op en ze waren het zat…. Bij deze excuses voor de omstanders, maar ik ben ondanks het gehuil toch even blijven kijken. Omdat het water hier een stuk smaller was, was het nog indrukwekkender. Thijs en Stijn waren stil en vol aandacht voor de boot.

20150305_110227

De volgende keer als er weer zo een mega jacht naar Rotterdam vaart hoop ik weer te kijken. Dan uitgerust met extra drinken en brood 😉  Wat een prachtige ochtend vulling was dit zeg. ‘Een leuk uitje’ om met de woorden van mijn oudste twee te spreken.

Ik hoop dat de klagers mij dan weer informeren 🙂

Leave a Reply

