Evaluatiedingen briljante uitvindingen :-)

Ik heb ontdekt dat je met het krijgen van kinderen ook gelijk meer opbergruimte nodig hebt. Er zijn heel erg veel handige dingen, zoals tweelingwagen, fietskar, vierlingwagen, bakfiets, kinderstoelen, kinderbedjes, waterdichte eetschortjes, tuigjes, plastic servies. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik zou niet weten wat ik zonder al die dingen zou moeten.

Nou is douchen soms een uitdaging. Die uitdaging begint met de wens om vier kinderen tegelijkertijd in de gaten te houden, te douchen en aan te kleden met een zo klein mogelijk waterballet en zo soepel mogelijk haren-was-ritueel. Dat spelen in bad is niet het probleem, dat vinden ze alle vier geweldig. Vooral de jongens, lekker spetteren en spatten. Dat mama ondertussen ook drijfnat is geeft niets 😉 Het haren wassen wordt steeds lastiger….. Bij de oudste twee werkt het om een washandje te geven voor de ogen en de tip te geven om goed omhoog te kijken. Tja, een anderhalf jarige kan je dit nog niet echt uitleggen….. Ook tellen tot drie en dan klaar zijn werkt niet. Ze willen eigenlijk geen water op het hoofd, of eigenlijk water stromend over het gezicht. Drama, veel geluid, spartelende kinderen die uit de douchebak klimmen……. niet echt ontspannend voor mij.

Ik had al eens een foto van een grappige klep gezien voor onder de douche. Maar ik was toen nog in de veronderstelling dat we echt genoeg spullen hadden en dat het echt wel zou wennen. De oudste twee zijn nu wel een beetje gewend aan de washand en de juiste stand van het hoofd onder de douche, maar de mini’s gaan het steeds minder leuk vinden! Om nou nog 1,5 jaar te worstelen met de mini’s……. Ik was om,….. hier heeft iemand anders vast de perfecte oplossing voor! Ergens is er een stemmetje in mijn achterhoofd dat zegt, ja al die moderne gadgets…. het werkt vast niet! Maar het was niet heel duur, ik was om. 2 dagen later was het al in huis, tijd om te douchen.

http://www.zosan.nl/baby-kinder-douchecap.html

baby-kinder-douchecap        naamloos

Het voelt zacht aan, is in meerdere maten te stellen. De oudste twee kunnen het nog precies op de grootste stand op, de mini’s passen het goed op de tweede stand. Je moet wel even met het opdoen erop letten dat alle haren eronder zitten, anders lekt het er alsnog langs. Daar zal vast vaker gebruikt een betere routine in geven 😉

20150306_072437

Het ziet er bijzonder uit, maar het werkt! De kinderen laten hun haren wassen en uitspoelen zonder al te veel strubbelingen. Joehoe, weer een aanwinst in huis erbij dat minder mama stress geeft 🙂

Leave a Reply

