Haakdingen: luchtig zomervest deel 2

Het cirkelvest vorderde langzaam, maar is ondertussen ook al uitgehaald. Heel jammer om voorbij de helft te constateren dat er een telfout in de vierde rij aan het begin is gemaakt. Ik had daar teveel gemeerderd en de cirkel ging hobbelen. Dat klopte niet met mijn beeld van het vest. Ook is het lastig om een patroon wat je niet kent gelijk aan te passen aan een grotere haaknaald. (misschien is het handiger om eerst een keer het patroon met de juiste haaknaald te volgen 😉 )

Op tip van een vriendin was ik een leuke shrug aan het maken, maar wederom met een grotere haaknaald. Je zou zeggen dat je leert van je fouten,…. maar nee. Hij was klaar en bleek een criss-cross shrug geworden. Ik kan hem om mijn nek slaan, want het garen zakte ook nog wat uit. Hierdoor werd het nog wijder!! Oh nee, Fenna garen uithalen…… Gelukkig was het met rustig aan uithalen te doen.

20150304_200006    20150304_204950

Iets wat me nog niet eerder gebeurd is, is nu gebeurd…… Ik ben meerdere projecten tegelijk aan het opstarten! De boosdoener is de wens voor een leuk luchtig zomervest en mijn mooie grijs-roze-witte Fenna garen van Wibra. Ik zie de mooiste projecten op haak fora voorbij komen met het Fenna garen. Dat wil ik ook!!!! Maar ja, de meeste projecten zijn omslagdoeken….. Uiteindelijk ben ik ook begonnen met een simpele omslagdoek met elke keer groepjes van 5 vasten die je weer verbindt. Erg simpel om te haken.

20150308_141529  20150310_140122

Ondertussen was ik ook begonnen met een zelfbedacht shirtje met het Fenna garen. De start is een losse rij, passen en verder haken. Oh nee, toch te strakke losse rij en uithalen. Grotere haaknaald en weer opnieuw de losse rij opzetten. Verder haken en toch nog iets te klein. Weer uithalen en opnieuw losjes de losse rij haken met een grotere haaknaald. Gelukkig past het 😉 Ik denk 80 losse, maar ben het vergeten op te schrijven na het uithalen! De onderkant is in nu aanbouw, maar oh…. hoe moet het straks verder aan de bovenkant….. Dit heb ik dus weer even terug gelegd in de kast. Ik weet het even niet meer.

20150305_214629

Het laatste project lijkt me prachtig!! Misschien wel een ideaal shirt voor mij voor van de zomer. Haha, ik ben dus weer aan iets nieuws begonnen. Een prachtig duidelijk uitgeschreven patroon, compleet met foto’s van een van de haak fora van Facebook. Dit is goed te volgen. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Mijn laatste ervaringen met het omzetten van een losse rij als begin was elke keer te strak. Ik heb nu met 2 haaknaalden groter de losse rij opgezet…..

20150310_140036

Ondertussen 3 projecten gestart, al twee weken lang elke avond even gehaakt, maar er is nog niets af 😉

Ik denk dat dit wel vervolgd wordt. Ondertussen ben ik er wel achter dat het Fenna garen prachtig van kleur is, dat je een patroon beter eerst kan volgen voordat je het probeert te veranderen en dat ontwerpen van een patroon echt voor gevorderden hakers is 🙂

Leave a Reply

