DIY : auto sleutelhanger traktatie

20150318_095312

Ik had hele grote plannen voor de traktatie van mijn mannen. De basis zou de sleutelhanger zijn. Als sleutel wilde ik sleutels snijden uit eierkoeken of koekjes bakken. Helaas waren er op de ochtend dat mijn mannen zouden trakteren een aantal kindjes met allergieën. Geen gluten, ei en melk mocht er gebruikt worden. Nou kan je natuurlijk tegenwoordig van alles kopen in de supermarkt,…..maar mijn tijd was wat schaars. De tip van de peuterspeelzaal juf was een doosje rozijntjes, dat is altijd goed. Vooruit dan maar.

De sleutelhanger heb ik vrij eenvoudig gehouden. Van koekjesvormpjes van Hema heb ik een trein en een vrachtwagen gebruikt. Met een speciale witte stift tekende ik deze vorm 2x af op vilt.

20150317_184908

Dit heb ik uitgeknipt, op elkaar gelegd, een leuk lintje dubbelgevouwen ertussen met eraan een sleutelhanger ring. (gekocht bij Wibra, maar waarschijnlijk ook wel te koop bij een hobbywinkel of action) Textiel lijm ertussen, goed aandrukken, oogjes aan beide kanten erop en klaar!!

20150317_200311  20150317_201306

Tussen de middag als de mini’s lagen te slapen heb ik ze gemaakt. Ondertussen hebben mijn mannen de diverse rijtuigen kartonnen stickers op de rozijnen doosjes geplakt. Een aanrader voor een drukke moeder die toch wat zelfgemaakt en gezonds wil geven! De mannen waren ook super trots, want ze hadden zelf de traktatie gemaakt 😉

20150318_095312

Leave a Reply

