Hieperdepiep hoera, de mannen zijn nu 4 jaar!!!!

20150323_153247  20150321_193427

Een mijlpaal, mijn mannen zijn alweer 4 jaar. Door hun geboorte stond ons leven aardig op zijn kop. 2 kinderen die het liefste tegelijkertijd willen drinken, knuffelen, spelen, aandacht willen, ga zo maar door.

Gelukkig is gebleken dat we vrij vindingrijk en flexibel zijn als ouders. Dat begon al bij het afkolven van moedermelk en het stereo voeden met 2 flesjes tegelijkertijd, voorlezen met eerst 2 kinderen op de knie en tegenwoordig 2 op de knie en 2 ernaast, kusjes geven is een lopende band werk, smak, smak, smak, smak haha. 🙂

Nu zijn er vier jaar verstreken sinds de eerste flessen en luiers. Het hulpeloze kleine kindje is een echte onderzoekende en wijze kleuter geworden die van alles wil weten, waarom??? Maat 50 wat zelfs nog ruim viel is vervangen voor maat 110-116. Haha en ik wil geeneens een schatting maken hoeveel luiers er in de afgelopen vier jaar doorheen zijn gegaan. Toen de mini’s net geboren waren, had ik 4 kinderen in de luiers. Pff, ik was 2 x per week bij Kruitvat voor luiers en babyvoeding!

Nu is er voor mijn oudste twee (en voor mij) een nieuwe fase gestart. s Morgens is er een strak schema met de wekker om kwart voor zeven, tanden poetsen, wassen, aankleden, eten, haren kammen, jassen aan en gaan! Ze vinden het ergens nog heel spannend, maar het is aan de andere kant ook erg leuk op school. Er wordt een beroep gedaan op hun eigen zelfstandigheid. Er mogen nieuwe dingen gedaan worden, er zijn nieuwe uitdagingen. En ze zijn ineens van de oudste twee kinderen op de peuterspeelzaal naar de jongste twee kinderen in de kleuterklas gegaan.

Voor mij is er overdag wat rust gekomen. Er worden minder vragen gesteld, minder gekletst, minder geknuffeld en minder gepuzzeld. Er is meer tijd voor de mini’s en ik ben heerlijk aan het opruimen! Oh, wat kan een mens verzamelen….. Oh, wat veel spullen zijn er in huis met vier kinderen 😉 Ik ben heel erg blij met al deze spullen, maar toch ben ik nu heerlijk aan het opruimen.

Hieperdepiep hoera, een nieuwe fase is ingegaan!

Leave a Reply

