Vakantie dingen,…..wat wil ik allemaal meenemen?

Een aantal jaar geleden was ik ook vaak al een week voor vertrek bezig met het klaarleggen van boeken, outfits en andere vakantie spullen. Toen was het vooral mijn eigen spullen die ik overal in huis aan het opzoeken was. Nou, daarin is behoorlijk wat veranderd.

Ik weet niet hoe het in andere gezinnen gaat, maar hier zorg ik voor mijn eigen spullen en de spullen voor de kinderen. Mijn partner zorgt voor zijn spullen 😉 We lopen wel samen even kort alle spullen voor de kinderen door, haha, want ik wil niet de enige verantwoordelijke zijn voor het vergeten van belangrijke spullen!

Waar ik in het verleden een rugzak of koffer prima kon vullen met 20 kilo spullen voor mezelf probeer ik de laatste jaren wat lichter te pakken voor mezelf. Eerdere vliegtuig reizen lukte het me al om 20 kilo te pakken voor ons beide met kinderspul voor 2 kinderen erbij.

Als eerste van het vakantie spul is de vraag: Hoeveel luiers moeten er mee? Gemiddeld gebruiken de mini’s 4 a 5 luiers per dag. Dat betekent voor een vakantie van 14 dagen toch wel 112 of 140 luiers…… En zwemluiers. Uiteindelijk zijn er 3 pakken van 48 luiers, 5 pakjes luierdoekjes en 10 zwemluiers ingepakt. Liever iets te veel als iets te weinig bij ons. Ik kan je vertellen dat je daarmee al een aardige rugzak kan vullen. Je stopt er nog zwemkleding voor alle kinderen bij en wat opblaas speelgoed en de tas is vol!

Een week voor vertrek lagen er op de slaapverdieping overal stapeltjes kleding. Dit graag mee, oh dat is handig, dit is leuk in het zwembad ga zo maar door. Wat niet zo praktisch is hierbij zijn behulpzame mini’s die wat toevoegen aan de stapel of juist eraf halen…..

De koffer was dus snel gepakt! En met enige trots ook, want alle kleren voor 4 kinderen en mezelf zaten in 1 koffer. Samen met slippers, kleine emmertjes en tekenspullen! De handdoek capes voor 4 kinderen, toiletspul en zonnebrand nog in de boardbag van Marcel en we kunnen op vakantie!!!!

Haha en dan toch nog de dag voor vertrek het hele huis doorzoeken naar de oplader van de onderwatercamera, naar de oplader van het fototoestel en naar oordopjes voor 4 personen! Oh ja, en toch wat haakspullen meenemen! Je weet maar nooit…. Als het goed is zit alles erin!!!!

Leave a Reply

