Haakdingen, cadeau pot

20150616_103914             20150212_132442

Het einde van het schooljaar nadert. Ik vind dat een mooi moment om een kleinigheidje te geven aan de juf als bedankje voor de liefde en aandacht die ze heeft gegeven in de klas.

Informatie verstrekken kan bijna iedereen, maar geduld hebben, enthousiasme overbrengen, karaktervorming geven, aandacht geven, creativiteit stimuleren, nieuwsgierigheid prikkelen en ga zo maar door moet denk ik wel een leerkracht eigenschap zijn. Respect hoor, een klas voor ontdekkende nieuwsgierige kinderen allemaal aandacht geven en ze met een plezierig gevoel naar huis laten gaan moet vast de ene dag meer energie kosten dan de andere dag.

Daarom is het (in mijn ogen…) leuk om soms een kleurplaat van de kinderen te geven, soms een bedankje in woorden, maar soms ook een klein cadeautje. Een cadeautje dat een glimlach op het gezicht brengt, eventueel aangevuld met een mooie of leuke tekst.

Op zich zijn de cadeautjes van de peuterspeelzaal onbekend bij de nieuwe juffen van de kleuterschool. Toch vind ik het wel leuk om elke keer wat anders te bedenken. Meestal zijn mijn cadeautjes eetbaar en zelfgemaakt, haha mijn hobby’s zijn vaak terug te zien in mijn zelfgemaakte cadeautjes.

Deze keer heb ik de prachtige blikken van de Davelaar Jodenkoeken in mijn cadeau verwerkt. Deze koeken koop je namelijk in een mooi blik. Meestal een weggooi item na opeten, maar je kan ze ook leuk hergebruiken. Eerder heb ik al eens een koekiemonster pot gemaakt, maar deze keer wilde ik weer wat anders.

Davelaar_-_Jodenkoeken

Op internet kwam ik een spreuk tegen met onder andere het schooljaar zit weer d’rop. Geweldig!!! Op de blikken moest dus drop komen. Nou kan je een zwart vierkantje haken, maar dat staat niet zo vrolijk. Ik heb gekozen om Engelse drop te haken. Op onderstaande website staat een duidelijk haakpatroon voor het haken van Engelse drop:

http://haakfeest.blogspot.nl/2013/03/engels-drop.html

20150616_103521

Na het aan elkaar lijmen heb ik het blik met terpetine schoongemaakt om de lijmresten van het etiket te verwijderen. Erna nog even een sopje en het blik was weer klaar voor gebruik. Met behulp van een lijmpistool heb ik de Engelse drop erop gelijmd.

20150616_103851             20150212_132420

Een zak dropjes erin, straks nog mooi inpakken en de tekst erbij en mijn cadeautje voor de juf is weer klaar. Een aardigheidje wat hopelijk een glimlach op het gezicht van de ontvanger gaat geven!

Deze potten zijn trouwens ook geweldig te gebruiken voor koekiemonster potten of opkikker potten of feestvarkenpotten, ga zo maar door!

20140713_115011                           20140704_230756

Veel haakplezier.

Leave a Reply

