Mijn trouwe vierwieler

IMG_5329

Even een ode aan mijn trouwe vierwieler. Door weer en wind, met regen en in de zon, eigenlijk heeft hij me niet zo vaak in de steek gelaten. Tja, een keer een lekke band of een accu die ik zelf vergeten was op te laden,…..

Nooit te beroerd om mij, mijn vier kinderen, de tassen met boodschappen en de tweelingbuggy te vervoeren. Het allergrootste voordeel van de bakfiets vind ik dat hij altijd ergens dichtbij geparkeerd kan worden.

Dat begint al thuis. Hij staat naast de voordeur, dus zodra de voordeur open gaat kan ik de eerste al in de bakfiets laten klimmen. Dat scheelt lopen naar de auto toe, kinderen helpen met oversteken van de straat. Het scheelt een hoop stress, want alle vier tegelijkertijd laten oversteken op het juiste moment is soms wat lastiger dan andere keren. Vervolgens is het (meestal een droge) rit in de buitenlucht, waarna ik hem op het schoolplein, voor de winkel of vlak voor het huis van vrienden parkeer. Kortom, logistiek weer handig en praktisch. De mini’s kunnen vast in de bakfiets blijven zitten, terwijl de maxi’s uitgezwaaid worden bij de schooldeur.

20141020_153735

En door de regenkap zitten de kinderen bij regen ook nog droog πŸ˜‰

Helaas heeft mijn trouwe vierwieler me een beetje in de steek gelaten. Buiten wat slijtage door het vele gebruik had een paar weken geleden de oplader van de accu het begeven. De eerste keer kreeg ik hem nog aan de praat door hem flink toe te spreken en even een goede tik op het aanrecht te geven. Helaas werkte dat de tweede keer niet meer. Op zich kon ik nog met mijn bakfiets rijden, maar met zulke zware vracht is een beetje hulp van de trapondersteuning wel heel erg fijn πŸ™‚

Er volgde een lang mail contact tussen de leverancier over de mogelijkheden, de prijzen, een service beurt enz.

http://www.bakfietsweb.nl/nl/

Want tja, met een bakfiets kan je wel naar de fietsenmaker op het dorp gaan,…. echt groot onderhoud kunnen zij er niet aan doen. Ook zijn ze niet heel happig op die grote onhandige fietsen (hun woorden, niet de mijne), want het neemt natuurlijk veel plek in beslag.

Uiteindelijk is het dan toch gebeurd, een koeriersdienst heeft met een vrachtwagen mijn bakfiets opgehaald om hem naar de bakfietsenmaker te brengen. Fijn!! Maar ergens ook wel jammer, want hoe regel je nu het vervoer van die vier kinderen, de boodschappen en de buggy…..

Gelukkig hebben we een grote auto waar ook alles in past. In dat opzicht is er dus geen probleem, maar ik mis ineens nog meer mijn trouwe vierwieler! Want het is voor de omgeving vast heel schattig om mij te zien lopen met vier kleine kinderen. Mij heen en weer te zien rennen om alles veilig in de auto te krijgen. Maar voor mij is het een extra gemis en oh wat zal ik straks blij zijn om mijn bakfiets weer terug te hebben. Compleet met nieuwe accu, misschien wel een nieuw achterwiel met motor, waarbij alles lekker doorgesmeerd is, schroeven aangedraaid zijn πŸ™‚ Ik kan niet wachten!!

4 thoughts on “Mijn trouwe vierwieler

Leave a Reply

