DIY Leuke verjaardags versiering wollen ballonnen

20150730_200608 20150730_204336

Laatst gezien op welke.nl, wollen ballonnen 😉 Uit mijn herinnering van de foto en de ervaring van mijn vriendin hebben we ze nagemaakt als versiering voor de verjaardag van mijn jongste tweeling.

Het is even kledderen met de wol, lijm en gladde ballonnen, maar het resultaat vind ik geweldig.

20150727_203458

Ik heb samen met een vriendin kleine waterballonnen en grote ballonnen omwikkeld met wol dat gedrenkt was in behangerslijm. In eerste instantie had ik de lijm nat gemaakt in een schaaltje. Hierdoor raakte mijn draad in de knoop. Na wat uitproberen kwamen we er achter dat het prettig werken was met een eerste stuk draad wat nat was, een ballon die ingesmeerd was met lijm en dan wikkelen. Bij droge stukken gewikkelde wol met je handen het weer insmeren. Kortom, lekker kledderen!

Ze hebben drie dagen moeten drogen, zo nat waren ze! Iets wat niet zo handig was in mijn huis, ze zijn veel verplaatst, bekeken en bevoeld door kleine kinderhandjes.

20150727_222908

Uiteindelijk heb ik de avond voor de verjaardag de ballonnen doorgeprikt. Bij de eerste ballon was het wel even schrikken. De ballon verschrompelde, de lijmresten knetterden licht en mijn hele wollen ballon verschrompelde ook. Oeps, dat gaf even schrik, het zal toch niet bij allemaal gebeuren…. Gelukkig waren ze weer uit te deuken 🙂

20150730_195428

Samen met wat zelf gemaakte pompoentjes (gemaakt door wol te wikkelen om een vork, afbinden en doorknippen) en letters gemaakt van het dikke Hema hobbykarton heb ik het geregen op een wollen draad.

20150730_204348

Van zulke zomerse versiering word ik blij!! Laat het feest maar beginnen 🙂

20150730_211910 20150730_211929 20150730_211919

De overgebleven ballonnen heb ik als trosjes opgehangen. Alle waterballonnen zijn goed gelukt. De grote ballonnen zijn helaas bijna allemaal mislukt. Misschien was de tweede sessie behangerslijm te dun of misschien de ballon te groot?

20150730_205339

Erg leuk om toch met wol te knutselen, maar niet te haken 😉

Leave a Reply

