Regenachtige zomerdagen

Ik hou van de zomer: ik hou van de zon, aangename temperatuur, buiten spelen, zand, water, de geur van zonnebrand. Helaas horen bij zomerse dagen ook regenachtige dagen. Erg belangrijk voor de planten en bomen, voor mooi groen gras in de speeltuin, voldoende water in het meer, maar….. kan het niet regenen als ik slaap?

Er is niet heel veel regen gevallen deze zomer, maar helaas waren er wel een aantal regenachtige dagen. Het buiten spelen, beetje ontspannen met zand en water is er dan niet bij. Tja, wat moet je dan vier kleine kinderen….. ik kan eerlijk zeggen dat ik zulke dagen niet altijd goed trek. Er zijn dan momenten dat ik door al het geluid, de energie die teveel is voor de huiskamer en de onderlinge strijd om hetzelfde speelgoed mijn geduld verlies. Iets wat dan heel goed werkt is even naar buiten gaan. Laarzen aan, regenkleding aan en gaan. Tot nu toe meestal een activiteit voor de herfst, maar deze zomer hebben we dat ook al een paar keer gedaan als het kleuren, knutselen of bouwen met de duplo niet meer leuk was.

20150728_162421

Vandaag is het ook weer een onverwachte mindere dag. Het is droog, dus vanmorgen zijn we met de bakfiets op pad geweest voor nieuwe stof voor knuffeldoekjes en wat boodschappen. Maar vanmiddag was er weer zo een verveel moment…. haha, die heb ik toch mooi opgelost. Met het voorstel voor de activiteit heb ik in 1 tel 2 vriendjes gemaakt. We hadden kinderchips gekocht voor het weekend. Ze mochten voor iedereen een ketting rijgen. Met een patroon van roze en geel afgewisseld en op elke ketting mochten maar 10 ‘kralen’. ‘Leuk mama, leuk!!’ ‘Mogen we ze dan straks zelf uitdelen?’ “En ze mogen straks opgegeten worden toch?? Toch mama?”

20150814_132956

Haha, volle aandacht en weer een kleine twintig minuten gevuld. Ze zijn weer opgeladen met positieve energie! Nadat het resultaat uitgebreid bewonderd is hadden ze wel zin in de trampoline en de iets wat vochtige zandbak 🙂

20150814_134013

Soms een beetje regen is niet erg, maar laat de zon maar weer snel schijnen 😉

Leave a Reply

