Gevalletje Oh nee,…..

Vanmorgen waren de mini’s aan het spelen in de grondbox, terwijl ik bezig was in huis. Ineens was er een hoop gelach en gekier en erna was het stil. Heel stil.

Nou is dat soms geen goed teken……

Ik heb eerst even afgemaakt waar ik mee bezig was en ben erna gaan kijken. Twee hele zoete kindjes zaten in het speelhuisje in de grondbox met iets te spelen. Omdat het er zo zoet en vredig uitzag heb ik eerst nog even een was in de droger gegooid en ben ik erna in de box gestapt.

Tja…… een groot geval van Oh nee, wat hebben jullie gedaan???!!! Wat direct herhaald werd door de mini’s. Ze beginnen langzaam aan te praten en papegaaien is natuurlijk het mooiste wat er dan is. Even twintig minuten rustig spelen met de kist stoepkrijt van de oudste twee binnen het bereik van de grijphandjes van de mini’s…. Dit resulteerde in alle metalen auto’s, het speelhuisje, de puzzels, de kleding en natuurlijk ook zichzelf onder de stoepkrijt. Het zag eruit alsof ze ook op elkaar hadden gekleurd, alles zat onder de stoepkrijt stof!!

20150819_103544  20150819_103557

Ik heb eerst even staan kijken naar alles en naar de tevreden snoetjes…. erna de stoepkrijt opgeruimd. Nou, de boodschap was aangekomen. Ze hielpen heel lief met alle stoepkrijt aangeven, met soms een oh nee kreet erbij als commentaar.

Gelukkig is stoepkrijt er vrij snel af te kloppen en af te stofzuigen….. Alles is weer stoepkrijt stof vrij en het stoepkrijt staat weer buiten grijp bereik van de box.

Tja,…. het hoort erbij 😉

Leave a Reply

