Evaluatie dingen: rommel- en wasmonster

Soms heb ik het idee dat er buiten vier kleine donderstenen en twee volwassenen er ook nog twee monsters in mijn huis wonen. Het rommel- en wasmonster….. Op een of andere manier is er ondanks de schone start altijd binnen de kortste tijd een moment waarbij ik om me heen kijk en me afvraag hoe het toch komt dat er overal weer spullen liggen. Het begint al bij het opstaan: pyjama’s, onderbroeken en sokken liggen binnen de kortste keren door de badkamer heen. Voeg hier nog 6 paar gewone tandenborstels en 2 elektrische tandenborstels aan toe en de badkamer vloer is weer vol. Oh ja, dan staan we zelf natuurlijk ook nog in de badkamer. Ik weet dat het heel snel weer opgeruimd is, zeker als ik het zelf doe. Maar mijn (ochtend) gezelligheid/ humeur wordt er soms niet beter op met de gedachte dat dit de hele dag door kan gaan… 😉

De oudste twee mogen ook zelf tandpasta op de tandenborstel doen. Die zijn oud genoeg en het is prettig dat ze zelf aan de slag kunnen. De mini’s willen dat natuurlijk ook en er zijn wel eens momenten waarop ze het ook even doen. Goed voor de ontwikkeling, maar niet handig als je zelf druk bent met een luier in een andere kamer. De tandpasta gaat hard op die manier en het zit vaak naast de tandenborstel…… Van de week helaas ook op de badmat en kleding, maar volgens Thijs konden we dat gelukkig wassen 🙂 “Mama, jij kan goed wassen he.”

Ik ben heel erg blij dat ik een moeder ben in de moderne tijd. Ik heb geen idee hoe mijn oma dat allemaal heeft moeten doen. Ondanks dat vier kleine kinderen onder de vijf jaar mijn dagen goed vullen is er ook nog wel tijd voor andere dingen. Zoals natuurlijk het huishouden, maar ook kletsen met mijn moeder of vriendinnen, haken of het schrijven van een blog. Die fijne wasmachine, vaatwasser en zachte bezem zijn echt handig. Elke dag mogen ze even hun diensten bewijzen, haha. Ik zou de dweil en stofzuiger ook wel dagelijks willen laten werken, maar ben nog op zoek naar kabouters of andere magische wezens die ze kunnen bedienen 🙂 Dus bij deze een vacature voor een handige, behulpzame kabouter die zonder dat het gezinsleven gestoord wordt wil stofzuigen en dweilen 😉 Samen met de twee andere monsters zou het huishouden dan helemaal compleet zijn!

 

Leave a Reply

