Haakdingen: Stoere beanie

Afgelopen dagen heb ik weer een aantal leuke beanies als cadeautjes gehaakt. Heerlijk om te haken, ik word blij van haken met haaknaald 10 en vrolijke kleuren. Het is in een avondje af en het zijn leuke cadeaus om te geven.

In een eerder blog had ik de muts en een baard uitgeschreven. https://101dingenomtedoen.wordpress.com/2014/12/20/gratis-haakpatroon-stoere-beanie-met-baard/

Door te variëren met het aantal toeren krijg je verschillende mutsen. Thijs wilde wel even model staan. De mutsen zijn net iets te groot voor een kinderhoofd van 4 jaar, maar ik denk dat maat M bij een 8 jarige al goed passen. Misschien dat een maat S zoals ik in mijn patroon uitgeschreven heb wel past voor een 4 jarige, dat ga ik binnenkort eens uitproberen.

Donker blauw, licht blauw, grijs en witte beanie

Gehaakt zoals het basis patroon maat M, totaal 16 rijen halve stokjes. Afgesloten met een 17de rij de andere kant op gehaakt met vasten voor de onderste rand.

20160124_102212 20160124_102116

Donker roze, licht roze, grijs en witte beanie

Gehaakt zoals het basis patroon M, totaal 14 rijen halve stokjes. Afgesloten met een 15de rij de andere kant op gehaakt met vasten voor de onderste rand.

20160124_102152 20160124_102136

 

Rood, donker blauw, gemêleerd blauw en witte beanie met pompoen

Gehaakt zoals het basis patroon M, totaal 12 rijen halve stokjes. Afgesloten met een 13de rij de andere kant op gehaakt met vasten voor de onderste rand. Een pompoen bovenop geeft de korte beanie een ander uiterlijk.

20160122_163835

 

Donker blauwe, oranje, wit en grijze beanie

Gehaakt zoals het basis patroon M, totaal 17 rijen halve stokjes. Afgesloten met een 18de rij de andere kant op gehaakt met vasten voor de onderste rand.

20160122_170628

 

Afgelopen week tijdens het haken was het lekker koud weer, maar nu loopt vandaag de temperatuur ineens weer op…. Eigenlijk had ik gehoopt op een langere vorst periode net zolang tot de sloten dicht gevroren waren. Helaas, niet gelukt. Maar je weet nooit wat de komende weken nog gaat brengen.

Veel haakplezier!

 

2 thoughts on “Haakdingen: Stoere beanie

Leave a Reply

