Evaluatiedingen: weekenden van uitersten!

Bizar om afgelopen vrijdagavond te vergelijken met vorige week vrijdagavond. De dag is al een wereld van verschil. Vorige vrijdag was ik druk met het inpakken van de laatste carnavalsspullen, kregen de beide speelgoed papegaaien een mooie laag klittenband op hun staart en poten (accessoire voor de zondag piraten outfit)  en was ik uitgerust en top fit.

Gisteren was ik s morgens al bij de dokter vanwege een mooie keelontsteking en pijnlijk oor, kreeg ik een antibiotica kuur van 7 dagen! en heb ik de dag vooral doorgebracht op de bank en in mijn bed. Met kinderen ziek zijn is toch anders….. Eigenlijk kan je niet uitzieken in je bed, maar loop je door. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat mijn geduld en humeur daar niet beter van wordt. Gecombineerd met een zeer minimale stem en een ontzettend pijnlijke keel wordt de communicatie ook onderdrukt…. Gelukkig geeft een uurtje tv wat rust en werkte Marcel thuis waardoor de school-thuis-rit me bespaard bleef.

Vorige week vrijdagavond was de start van de carnaval. Wat een top feest, vrolijk gekleurd met alle mooie outfits van iedereen, vol met glitters en schmink, bomvol met praatjes overal en een polonaise door de zaal heen. Gisteravond was het ook een mooi feest, maar kon je duidelijk merken dat een jaren 90 bandjes fanpubliek voor Metallica, Muse en the Prodigy afwijkt van een carnavals publiek. Het merendeel manlijke publiek was gekleed in zwart, grijs of andere sombere kleuren op een spijkerbroek. Alle ogen gericht op het podium van de band met als uitzondering een tocht naar de bar, wc of rookruimte. Ik denk dat vooral mijn lichamelijke toestand de grootste uitzondering maakte. Eigenlijk lag ik om zes uur ‘s avonds al in mijn bed, ijskoud, pijnlijke keel en oor. Maar ik zou op date gaan met Marcel, oppas geregeld en al!  Ook vind ik het geweldig dat onze eigen vrienden zoiets moois organiseren in de eigen woonplaats. Zonde om dan even niet te gaan. Hierdoor heb ik me om half negen ‘s avonds toch uit mijn bed gesleept, zelf ook een band passende outfit aangetrokken van zwart shirt en spijkerbroek en toch op pad gegaan. Super om alle vrienden te zien, met bekenden een klein praatje te maken (zo goed en kwaad als het lukte met een dikke keel) en te genieten van A-MUSE band. De herinnering aan het spektakel wat MUSE maakt tijdens een optreden gelijk in mijn achterhoofd, wat een show op Pinkpop was dat zeg! Dat is als tribute band toch anders, maar de zanger evenaarde toch aardig de zang. De rest van de avond heb ik aan de anderen overgelaten. De door Cola schoon gebruiste keel gaf me even wat meer spraak, maar na het eerste bandje ging mijn bed toch heel hard roepen.

Game over, pijnstiller en antibiotica erin en avond sluiten!

Nu duimen dat de kuur snel aanslaat en misschien toch met de kinderen een disco dans doen voor de tv. Gewoon, omdat het leuk is om het feest gevoel vast te houden!

 

Leave a Reply

