Evaluatiedingen: Het leven mag gevierd worden!

Nationale pannenkoeken dag, briljante nieuwe feestdag. Alhoewel het ergens misschien al veel langer bestaat als afsluitende dag van de vasten periode. Na een periode van geen eieren, melk en andere luxe artikelen tijdens de vasten periode (Katholieke geloof) is een pannenkoekenmaaltijd een mooie ‘luxe’ afsluiting.

Ik ken het niet als nationale pannenkoeken dag vanuit mijn jeugd. (wel sint pannenkoek uit Jan Jans en de kinderen 😉 ) Maar veel dingen worden tegenwoordig door allerlei media aandacht uitgebreider gevierd. En waarom ook niet… In mijn geval vind ik pannenkoeken heerlijk. Mijn dubbele set twins zijn er ook fan van. Omarm het fenomeen nationale feestdag en vier het! Het was een redelijke spontane actie, want ik kwam er door sociale media pas vanmorgen achter. Ingrediënten voor  pannenkoeken zijn snel gehaald en mijn ouders waren snel gebeld. Marcel ziek op bed, maar dat mocht de pret niet drukken.

Vanmiddag heb ik een zeer uitgebreide stapel gebakken in vier verschillende smaken en net is de helft daarvan lekker opgesmikkeld. Dat is het voordeel van veel bakken, dan blijft er ook nog wat over voor de ontbijttafel voor morgen 🙂 De appel/kaneel/rozijnen pannenkoeken, de spek/kaas/kruiden pannenkoeken en de sinaasappel/yoghurt/rozijnen pannenkoeken waren heerlijk. Het nieuwe uitprobeersel custard/kokos pannenkoek was minder….. tja dat blijft het gevaar van nieuwe dingen uitproberen in de keuken.

Ik ben benieuwd van welke nieuwe nationale feestdagen we nog meer gaan genieten dit jaar, deze was alvast heel erg geslaagd. Het was heerlijk en gezellig, genieten dus!

20160318_174101

 

 

Leave a Reply

