Haak dingen robot knuffel doekjes

De jongens hebben sinds afgelopen zomer een mooie robot kamer met driepersoons huisjesstapelbed. Ingericht met robot stickers op de muur, zelfgemaakte robot dekbedden en opbergmanden in robot stijl.

Van de stof van de dekbedden had ik al knuffel lapjes voor in bed gemaakt. Ik had toen ook al een start gemaakt aan drie gehaakte robot knuffeldoekjes. … maar dat werd een project die veel in de kast en weinig in mijn handen lag.

Ik heb van mezelf ontdekt dat ik niet graag haak met haaknaald nummer drie, dun katoen en kleine onderdelen…. Het lijkt alsof mijn handen daar te groot voor zijn om het lekker vast te houden. Respect voor de hakers die zelf nog kleiner gaan.

Het patroon is van http://www.repeatcrafterme.com/2012/12/crochet-robot-lovey-blanket.html

20160503_081734

Ik heb een vrolijk sterren katoenen lapje op een badstof lapje genaaid. Erna met de feston steek een randje eromheen gezet. Vanwege mijn drie jongens in de robot kamer drie verschillende kleuren katoen, ieder zijn doekje en toch 1 geheel.

20160503_081853

Ze zijn er gelukkig erg blij mee en de doekjes mochten gelijk in hun bed.

Nu toch op naar een volgend project met haaknaald drie, want mijn dochter verdient ook zo een leuk knuffeldoekje. Dit keer maar 1 doekje om te haken, dat scheelt.

Leave a Reply

