Haakdingen luchtige ananas omslagdoek

Via http://www.creachick.nl/2015/08/omslagdoek-haken/ ben ik verliefd geworden op de ananas omslagdoek. De eerste twee exemplaren zijn gemaakt door “haakpiet” en zaten in de zak op 5 december.

Met julia wol zalmrose op een haaknaald 4 of 5. Prachtig en warm, maar wel een beetje pluizig. Nu voor de zomer ben ik aan de haak met Royal wol en haaknaald acht. Het resultaat is een prachtige luchtige en niet pluizige omslagdoek😃 opnieuw verliefd. Met haaknaald acht is zes rijen ananassen ook genoeg. Een rij vasten of halve stokjes geeft een mooie afsluitende rand.

Ik heb de afgelopen verjaardagen meerdere vriendinnen verrast met een mooie omslagdoek. Zo verspreid ik beetje bij beetje de liefde voor een ananas omslagdoek. 😊

Ik ben ondertussen alweer een nieuwe met roze verloopgaren begonnen, dit keer voor mijn kleine nichtje. Nog even aan het puzzelen hoelang die dan moet worden, maar het gaat vast mooi worden!

Leave a comment