Vakantiedingen: een kruimige bedoeling….

Waar het gisteren een niet zo leuke dag was (en dat is zacht uitgedrukt) is het vandaag een leuke vakantie dag. Het is in ons gezin het gezelligste om naar buiten te gaan, iets te doen of gewoon buiten wat te struinen. Helaas lukt dat sommige dagen te weinig door huishoudelijke activiteiten, het weer of door het gebrek aan energie van mijn kant uit. Terwijl het buiten bezig zijn meestal een beter humeur geeft bij iedereen. Vandaag zijn de kinderen gezelliger en blijft er tijd over voor leuke dingen.

Onze middag activiteit was een zeer kruimelig succes. Afgelopen week hadden we bij een hema outlet een set push pops gekocht. We zijn na de lunch eerst op de loop fiets en fiets richting de winkels gegaan om cake, slagroom en fruit in blik te kopen. Combineer dat met gekleurde spikkels en mini snoepjes en de ingrediënten zijn compleet.

Vol verwachting zaten ze allemaal aan tafel. Het blijft voor iedereen moeilijk om van de bakjes ingrediënten af te blijven… maar goed, ik had ook al een snoepje geproefd 🙂  Het goede voorbeeld geven is soms lastig!

20170105_150154

Uiteindelijk iedereen een bord met ingrediënten voor zichzelf en dan samen aan de slag. Dat werd kliederen en knoeien, maar ik had wel 4 gelukkige kinderen. Tijdens het opeten werden de vruchtjes uit blik door de oudste tweeling afgekeurd en de cake door mijn dochter. De spikkels en slagroom mochten wel nog als extra ronde toegevoegd worden, haha.

De buiken zitten nu vol, de tafel, vloer en kinderen zijn weer kruimel vrij. De middag is voor het grootste deel gevuld, kortom geslaagde activiteit!

20170105_150531

Waar ik tijdens mijn eerste zwangerschap hele mooie ideeën had over geweldige vakantie activiteiten, vrolijke kinderen en blije ouders ben ik er ondertussen achter dat het een goed gevulde dagtaak is en dat twee tweelingen in een huis bij elkaar niet altijd het beste humeur geeft bij alle aanwezigen in huis. Ik heb de hoop dat het makkelijker en gezelliger wordt als we nog 1 of 2 jaar verder zijn. Uit de peuter en kleuter pubertijd, voordat de echte pubertijd begint…..

Leave a Reply

