Knutsel dingen: hippe Paashazen

Bij de kwantum hebben ze geweldige stoffen. Hiervan heb ik al meerdere kussenhoesjes en dekbedden gemaakt.

dav

dav

Nu met Pasen voor de deur heb ik Paashazen gemaakt voor op de bank. Op internet was inspiratie genoeg.

Met een groot stuk bakpapier (het patroonpapier was op…), gum en potlood heb ik net zo lang getekend en gegumd tot ik het een mooie haas vond. Ongeveer 50 cm groot.

Achter de dunne stof heb ik vliessstof, vliezeline gestreken. 2x het patroon tekenen en uitknippen. Omdat de oren verschillend zijn teken je 1 deel in spiegelbeeld.

Erna op elkaar spelden, achterkant stof tegen achterkant stof en vast naaien. De onderkant nog openlaten, want een gevulde haas is lekkerder ;-).

Na het opvullen de onderkant dichtnaaien en een leuke pompoen erop vast zetten.

Tadaa, meneer Haas is geboren!

Volgens Thijs en Stijn staan ze veel leuker op hun bed en missen we nog de kinder haasjes. 🙂

One thought on “Knutsel dingen: hippe Paashazen

Leave a Reply

