Haakdingen: mooie woondeken

De afgelopen maanden ben ik bezig geweest met diverse projecten tegelijk, onder andere een nieuwe woondeken voor op de bank. Zalig voor als je ‘s avonds moe bent, lekker languit op de bank een film kijken onder een deken.

Ik had er al een afgerond in de winter, daar had ik een fleece deken achter gezet. Deze is te warm voor in de lente en zomer….. Het was dus tijd voor een nieuw project.

Uit het boek Haken en Kleur Buiten http://www.wolplein.nl/haken-en-kleur-buiten heb ik het patroon gebruikt van de deken. Ik heb alleen de laatste rand nog een aantal keer gehaakt waardoor de vierkanten groter werden.

Dit was een project wat even bleef liggen en nog even bleef liggen. Haha, dat heb je wel eens. Eerst moeten alle vierkanten gehaakt worden, erna een leuke stof uitgezocht worden en dan moet het natuurlijk ook in elkaar gezet worden.

Gelukkig paste de stof en de gehaakte deken onder de naaimachine. Het op maat knippen van de stof, zoomen en op elkaar zetten is uiteindelijk in een ochtend gebeurd. Op een ochtend zonder dat de kinderen erbij zijn….., die zijn zo enthousiast dat ze al op en onder de gehaakte deken zitten terwijl ik er nog aan bezig mee!

Een grote woondeken is een heel project, maar wat een gaaf resultaat. Het staat vrolijk op onze bank en het ligt lekker tijdens een film avond. Perfect voor de wat warmere dagen met toch koele avonden 🙂

 

 

Leave a Reply

